Podpisano umowę na rozbudowę linii otwockiej. Prace ruszą jeszcze w tym roku

Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player...
Podpisano dziś umowę na rozbudowę ostatniego odcinka linii kolejowej nr 7: Warszawa Wschodnia – Lublin, obejmującą fragment Warszawa Wawer – Otwock. Inwestycja, w ramach której powstaną dwa nowe tory, cztery skrzyżowania bezkolizyjne oraz dwadzieścia tuneli dla pieszych, ma na celu zwiększenie przepustowości i poprawę jakości połączeń kolejowych. Całkowity koszt projektu wynosi około 1,4 miliarda złotych, a zakończenie prac planowane jest na rok 2028.

Rozbudowa ostatniego odcinka linii kolejowej Warszawa Wschodnia – Lublin obejmie fragment między Warszawą Wawer a Otwockiem.

W ramach tej inwestycji powstaną dwa nowe tory, cztery skrzyżowania bezkolizyjne oraz dwadzieścia tuneli dla pieszych. Dodatkowo, zmodernizowanych zostanie osiem przystanków. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi około 1,4 miliarda złotych netto i będzie finansowany w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027” (FEnIKS).

To bardzo ważny dzień dla pasażerów, którzy na co dzień korzystają z połączeń pomiędzy Otwockiem a Warszawą. Nowe przystanki, większa przepustowość i pełna dostępność kolei sprawią, że jeszcze więcej osób wybierze kolej do dojazdów do pracy i do szkoły, co ma ważne znaczenie dla regionu. Przed nami trudny czas inwestycji, ale na efekty warto poczekać.

– podkreślił minister infrastruktury, Dariusz Klimczak.

W związku z planowaną modernizacją, mieszkańców linii otwockiej czekać będą kilkuletnie komunikacyjne utrudnienia. Warto jednak podkreślić, że dzięki tej inwestycji ruch pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych zostanie rozdzielony, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń między Warszawą, Otwockiem i Lublinem. W 2028 roku podróż z Warszawy do Lublina zajmie około 90 minut.

Foto: Gov.pl

Czytaj także:

Otwarcie Collegium Orthopaedicum – Przyszłość ortopedii zaczyna się w Otwocku
Facebook
Twitter
Scroll to Top