Modyfikacja powierzchni i klasyfikacji gruntów w Józefowie – co jest tego przyczyną?

Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player...
Wielu mieszkańców Józefowa zapewne zastanawia się, dlaczego Urząd Miasta jeszcze nie przesłał decyzji ustalających wysokość podatku od nieruchomości na rok 2025. Odpowiedź leży w trwającym od kilku miesięcy procesie aktualizacji danych dotyczących gruntów i budynków, które Urząd otrzymał od Starostwa Powiatowego w Otwocku. W ramach tej modernizacji dokonano zmian w kilkunastu tysiącach ewidencji, które teraz trzeba wprowadzić ręcznie do systemu.

Starostwo Powiatowe w Otwocku w 2024 roku przeprowadziło kompleksową modernizację ewidencji gruntów i budynków, opartą na przepisach Prawa geodezyjnego i kartograficznego. Celem tych prac było m.in. poprawienie dokładności danych, co wiązało się z koniecznością wprowadzenia szeregu zmian. Mogły one obejmować m.in. zmianę oznaczeń (numeracji) działek, powierzchni gruntów, a także klasyfikacji użytków. W niektórych przypadkach doszło do ujawnienia nowych budynków lub lokali, a w innych – do wykreślenia tych, które nie istnieją. Ważne jest podkreślenie, że przebieg granic działek nie uległ zmianie – prace koncentrowały się głównie na analizie i korekcie danych.

Warto zaznaczyć, że zakres prac modernizacyjnych nie obejmował pomiarów terenowych działek ewidencyjnych. Celem było doprowadzenie do zgodności danych w bazach graficznych i opisowych ewidencji gruntów i budynków. W wyniku tych działań część właścicieli zachowała swoją dotychczasową powierzchnię gruntów, lecz dla większości wprowadzono zmiany, które w niektórych przypadkach sięgają nawet kilku metrów. Zdarzały się także modyfikacje klasyfikacji gruntów.

Prośba o kontakt z Urzędem

Proces aktualizacji danych wymaga od pracowników Referatu Wymiaru i Kontroli Podatkowej wprowadzenia wszystkich zmian do ewidencji. Kluczową rolę odgrywają w tym właściciele nieruchomości, których udział jest niezbędny do poprawnego uaktualnienia danych. Urząd apeluje do mieszkańców o kontakt telefoniczny lub osobisty w celu uzyskania informacji na temat zaistniałych zmian lub ich braku. Informacje można uzyskać w pokoju nr 3 w budynku Urzędu Miasta lub dzwoniąc pod numery telefonów: 22 779 00 32 oraz 22 779 00 56.

W związku z powyższym, jak informuje Urząd Miasta Józefowa, decyzje podatkowe na 2025 rok będą roznoszone przez urzędników na przełomie sierpnia i września. Termin płatności podatku wynosi 14 dni od daty doręczenia decyzji, dlatego ważne jest, aby mieszkańcy byli na bieżąco z informacjami i w razie potrzeby skontaktowali się z urzędem.

Foto: Miasto Józefów

Czytaj także:

Citihome i Portalotwocki.pl: Ruszamy z największym raportem o rynku nieruchomości w regionie!

Facebook
Twitter
Scroll to Top