Rusza Otwocki Budżet Obywatelski 2024

Mieszkańcy Otwocka mają szansę zmienić swoje otoczenie, zrealizować wymarzone projekty, mieć wpływ na rozwój miasta.

W tym celu należy zgłosić projekt od 15 listopada do 15 grudnia 2023 r. w Urzędzie Miasta Otwocka lub na https://otwock.budzet-obywatelski.org/

Harmonogram budżetu wygląda następująco:
-Zgłaszanie projektów od 15.11.2023 do 15.12.2023
-Weryfikacja projektów do 5.01.2024
-Głosowanie mieszkańców od 18.01.2024 do 08.02.2024
-Ogłoszenie wyników do 15.02.2024

Czym jest Budżet Obywatelski?
Budżet Obywatelski, zwany również partycypacyjnym, jest demokratycznym procesem, w ramach którego mieszkańcy współdecydują o wydatkach publicznych. W skrócie oznacza to, że:
– mieszkańcy zgłaszają propozycje projektów do budżetu, które następnie są analizowane pod kątem możliwości realizacji;
– propozycje projektów, które pomyślnie przeszły weryfikację poddaje się pod powszechne  i bezpośrednie głosowanie;
– w efekcie, najwyżej ocenione lub najczęściej wskazywane propozycje projektów przeznacza się do realizacji – wpisując je do budżetu.

Ile wynosi Budżet Obywatelski Miasta Otwocka na rok 2024?
Budżet Obywatelski Miasta Otwocka na 2024 rok wynosi 1 660 000 zł, pula ta zostanie rozdysponowana w ramach 5 progów kwotowych, według zasady:
1) 800 000,00 zł – maksymalnie jeden Projekt;
2) 400 000,00 zł – maksymalnie jeden Projekt (przy wykorzystaniu progu 1);
3) 150 000,00 zł – maksymalnie dwa Projekty (przy wykorzystaniu progu 1 i 2);
4) 50 000,00 zł – maksymalnie dwa Projekty (przy wykorzystaniu progu 1 i 2 i 3);
5) 20 000,00 zł – maksymalnie trzy Projekty (przy wykorzystaniu progu 1 i 2 i 3 i 4).

Kto może zgłaszać projekty do Budżetu Obywatelskiego?
Propozycje Projektów do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego może zgłosić każdy Mieszkaniec Miasta Otwocka.

Facebook
Twitter
Scroll to Top